Organiseer je een evenement of wil je je bedrijf promoten, dan heb je promotiemateriaal nodig. Dit kun je op een relatief goedkope manier doen door buitenreclame te maken. Het is de oudste manier van reclame maken en werd al gebruikt in de Romeinse tijd. Er zijn allerlei mogelijkheden. Je kunt uithangborden of billboards gebruiken of je auto beplakken met reclamestickers. Buitenreclame is een effectieve manier om je doelgroep te bereiken. In dit artikel bekijken we welke mogelijkheden je kunt inzetten om buitenreclame te maken. 

Borden en posters

Posters worden veel gebruikt voor buitenreclame. Posters zijn prima lowbudget promotiemateriaal om een grote doelgroep mee te bereiken. Let maar eens goed op, je ziet ze overal. Bij winkels, langs wegen en in bushaltes en perrons. Uit een onderzoek is gebleken dat zo’n poster weinig tekst moet bevatten. Vaak wordt dit soort posters opgehangen in poster kliklijsten. In openbare ruimtes hangt zo’n poster vaak in een beveiligde kliklijst. Zo kan de poster niet uit de kliklijst worden gehaald.

Grote teksten op gebouwen

Een andere manier om promotie te maken is het plaatsen van teksten op gebouwen. Teksten worden op een dak of aan een gevel geplaatst. Je hebt hier wel een vergunning voor nodig. Je mag niet zomaar reclame voor je bedrijf maken door een gigantische tekst op de muur van je kantoor te plaatsen. Toch is deze soort van buitenreclame wel effectief. Als je namelijk iedere dag langs zo’n gebouw loopt en de reclame ziet, ga je het op een gegeven moment toch onthouden.

Voertuigreclame

Je hebt het vast wel eens gezien. Foto’s en teksten op bussen, vrachtwagens en auto’s. Vaak gebeurt dit in de vorm van bestickering. Het is een hele handige manier van buitenreclame maken, want zo verplaatst de reclame zich van stad naar stad en van dorp naar dorp. Toch zijn er wel regels verbonden aan voertuigreclame. Zo mag je niet zomaar een auto langs de weg zetten met reclame erop. Het laten bedrukken van logo’s en teksten is daarentegen altijd zonder problemen mogelijk.